Innerlijk Besef

Tussen waarheid en leugen

Verslag door Ineke van de themadag gehouden op 19 mei 2007 voor Innerlijk Besef te Assen.

In de boeken van het Oude Testament staat dat in de ruimte een rebellie heeft plaatsgevonden. We staan nu aan de rand dat dit zich gaat herhalen, in een confrontatie tussen de Eerst-geborene en de Tweede-geborene. De Eerst-geborene is de eerste manifestatie van de VaderMoeder en wordt in de apocriefe teksten de Christus genoemd. De tweede creatie in de kosmos kennen we binnen onze traditie als Lucifer. Dit superscheppend wezen was een jaloerse god en wilde zijn lichtuitstraling boven die van de Ene plaatsen, de Ene die altijd één is, die geen jaloezie kent, die onvergankelijke liefde en licht is en blijft. Met dat Lucifer zich boven de goddelijke liefde wilde plaatsen, veroorzaakte deze opstand tweespalt en ontstond het dualistische universum.

Eigenlijk ontstaat dualisme alleen in ons bewustzijn, door – vanuit een ‘ik’ en de daarmee verbonden vrije wil – jezelf boven de liefde te willen stellen, boven de harmonie, licht en liefde waar het hele universum op gebouwd is. Daarmee ontstaat tegelijk de tegenkracht van het kwaad als potentie, als mogelijkheid die annex is aan onze vrije wil en niet Gods bedoeling of straf. Door tegen de kosmische wetten in te gaan wordt een actie-reactie patroon in werking gezet en in dit karma-effect ga je ondervinden wat het betekent geen rekening te houden met de grote wetten.

De jaloezie veroorzaakte verduistering en de val van Lucifer waarin hij vele, vele wachters meenam. De teksten leren dat Lucifer de planeet aarde verkoos om meester over te worden; de gevallen wachters komen hier en verkrachten en manipuleren de op aarde verblijvende mens in zijn DNA, brengen het terug van een zesvoudige helix naar een enkelvoudige helix. Zo belemmeren ze de mens in zijn potentie zich verder te ontplooien naar het vrije goddelijke liefdeswezen dat hij bedoeld is te zijn. De schepping zoals wij die nu kennen met zijn evolutiewetten van ‘struggle of life’ en ‘survival of the fittest’, is niet de werkelijke schepping maar de gemanipuleerde schepping, de matrixschepping van Lucifer, ‘prins der duisternis’.

De luciferische geesten splitsen, werken via verhulling, omkering en leugen. We zien monotheïstische religies ontstaan die de man voorop stellen en de vrouw proberen uit te schakelen. Apocriefe teksten en gnostische geschriften worden verboden, verbrand of vervalst; via de wetenschap laten ze geloven dat de mens een halve aap is, hem onwetend houdend over zijn ware oorsprong. En de mensen die wéten, die nog de échte kennis hebben, zij worden verketterd, gedood, gemarteld en belachelijk gemaakt. Geleidelijk zien we in de hele wereld systemen ontstaan van verborgen genootschappen die alle rijkdom en macht naar zich toe trekken want de gevallen wachters willen de aarde tot in de wortel overnemen. Ze zitten in de top van wapenindustrie, regeringen, geheime diensten en digitale compagnieën. Ze zijn niets anders aan het doen dan via elektronica, digitale programma’s, gsm, micro- en nanotechnologie, televisie en internet de mens verder te manipuleren en dehumaniseren. Via drugs en farmacie proberen ze de jeugd kapot te maken en de mens in zijn lichaam te demineraliseren en devitaliseren. Met HAARP zijn ze in staat via de ionosfeer projecties op het hemeldoek te plaatsen om de mens te misleiden, het klimaat en de magnetische velden van de aarde te beïnvloeden … [1])

De Aarde is onze Moeder, een geweldig liefdevol wezen dat ons draagt met de bedoeling ons te laten ontkiemen naar een grootse roeping. Moeder Aarde is ziek en vervuild, haar magnetische velden en normale harmonievibratie zijn verstoord. Vader Zon, die verbonden is met de Christusenergie, stuurt versterkt ultraviolette straling naar de aarde om het veld op te schonen en samen met Moeder Aarde is besloten de ascentie te versnellen om ons uit de pijnlijke evolutiematrix te bevrijden. Vele oude teksten zeggen dat de grote overgang van het IJzeren tijdperk naar het Gouden tijdperk een enorme beweging zal geven met aardbevingen, oorlogen, hongersnood, terreur en dat er vele tekenen in de lucht zullen zijn. De Indiase leraren in de Himalaya, de Hopi’s, de Maya’s en al die dragers van innerlijke kennis zeggen dat de transformatie al is ingezet en sporen ons aan wakker te worden. Deze overgang, die niet alleen planetair is maar ook van het hele zonnestelsel en een nog grotere orde, biedt de mens een enorme kans in zieleontwikkeling, een kans mee te stuwen in de vibratie van Moeder Aarde naar het hertzgetal 13, de Christusvibratie. Dit trillingsgetal komt overeen met het alfaritme (9-13 hertz) van onze hersenen wanneer deze in perfecte rust zijn. We zijn dan boven naam en vorm, boven geboorte en dood, terug naar onze onsterfelijke ziel. De tegenkrachten weten dit en willen ons gevangen houden in hun matrix van de dualistische wereld. Ze geven zoveel negatieve energie, zoveel negatieve straling die de verfijnde lichamen en het stoflichaam tot in het DNA aantasten om jouw innerlijke ascentie tegen te houden. Ze proberen de mens in zijn zielekracht aan te pakken en uiteindelijk tot slaaf te maken, volledig controleerbaar en beheersbaar.

Op dat dieptepunt van leugens, manipulaties, indoctrinatie en dehumanisering gaan de krachten van het licht aan de slag, want we kunnen het niet meer zonder hulp. In de oude teksten staat dat in de eindcyclus, de ‘oogsttijd’ waar we nu volledig in zitten, de níet-gevallen wachters gaan optreden en letterlijk vanuit andere dimensies zullen ingrijpen. Zij gaan de rode draak, de hoer van Babylon, opruimen en zullen een Nieuwe Hemel en een Nieuwe Aarde creëren. De leidinggevende kracht daarachter is de Christus, de universele liefdeslichtenergie die niet gebonden is aan kerk of instituut. Hij gaat de confrontatie aan met zijn broer, de ‘prins der duisternis’, om de blauwdruk van Licht, Liefde en Waarheid duidelijk te maken. Dit gaat versneld plaatsvinden en zal enorme gevolgen hebben voor industrie, economie, infrastructuur, vorm en alles wat ons vertrouwd is gaat veranderen. Iedereen wordt geleerd eigen verantwoordelijkheid te nemen, naar eigen ziel en bewustzijn, iedereen wordt voor keuzes gesteld.

We kunnen meegaan in de ascentie en verhoogde vibraties en lichtenergie aantrekken door bewustzijnsverandering, door een nieuwe levensstijl, verandering van voedingspatroon, anders omgaan met gedachten en emoties, door je dagelijkse dingen te doen vanuit liefde en licht. Dan kan – zonder er teveel verstandelijk mee bezig te zijn – het potentieel van DNA zich gaan openbaren en een nieuw lichaam ontwaken. Naast contemplatie en gebed is spiritualiteit ook actie en handelen. Durf vragen te stellen, durf te spreken, durf vanuit je liefde op te treden tegen de duistere krachten: daarmee bescherm je de sacraliteit van het leven en draag je bij aan het liefdespotentieel van de aarde. Vanuit de kracht van de geest en intentie, vanuit je bewustzijn kun je veel bereiken en het lijden verzachten. Probeer het kwaad te ontmaskeren: leer het te kennen, te doorzien en mee te transformeren. Wees niet bang maar doorzie je eigen angst en weet dat onze ziel onsterfelijk is. Duisternis is niets anders dan afwezigheid van licht en ook de demonische krachten, die bijna altijd gevallen zijn door jaloezie, waren en zijn bedoeld tot het hoogste geroepen te worden. Ook zij krijgen nog een paar jaar de kans om terug te keren naar het huis van de VaderMoeder. Want het principe van vergeving en liefde is áltijd hoger dan karma. Liefde is de basis van alles, draagt alles. Christus is de manifestatie van deze Liefde en Lucifer staat gelijk aan nog niet kunnen aanvaarden van die Liefde.

Het is alsof we in een gigantische mallemolen zitten, waar we instappen in de wereld via het reïncarnatieproces. Nu zitten we allemaal in een ijzeren gondel, in het ijzeren tijdperk. Beneden staat iemand en roept: “Hallo, het is tijd, het loopt af!” Maar de meeste mensenkinderen zeggen: “Nóg een keer, nóg een keer..,” horen niet dat je zegt dat er een einde komt aan dat gedraai in de mallemolen. We zijn zo belogen en bedrogen, de leugen is zo diep ingevreten en nu staan we dus op een breekpunt dat het allemaal openknapt, in een enorm tempo. De deuren gaan open, de poort die de Christus meer dan 2000 jaar geleden al vrijmaakte en zoveel andere leraren en meesters vóór hem en ná hem. We hebben nu de onvoorstelbare kans die toestromende verhoogde lichtenergie te absorberen en terug te keren naar de bron, terug naar het huis van de VaderMoeder, in onszelf, uit onszelf.

Goede mensen, dit wordt aangereikt om u bewust te maken, niet om bang te maken, maar bewust. Alstublieft, als ge kunt, doe er iets mee; het is een ongelooflijke mogelijkheid je goddelijke natuur te manifesteren, je onbegrensdheid en vermogens, de schat die je meekreeg toen je in de stof afdaalde. Weet wat je bent, wie je bent en waarom je bent. Wees voorbereid in lichaam, ziel en bewustzijn, in de potentie van je lichtlichaam. Sta klaar en laat je door niemand bedriegen. Want misschien is wel onze grootste gevangenschap dat we denken níet in de matrix gevangen te zitten. Zoals de Boeddha al zei: “Ge lijdt aan de grootste ziekte aller tijden: onwetendheid!”

[1] Meer informatie hieromtrent kunt u terugvinden in het boek van Marcel Messing Worden Wij Wakker. Ook kunt u hierover en over gerelateerde onderwerpen een kijkje nemen op de website www.wijwordenwakker.nl .