Innerlijk Besef

Spirituele psychologie

Verslag van de lezing door Johan Oldenkamp op dinsdag 6 okt. 2009 in Zalencentrum Hingstman te Zeijen.

“Voordat ik begin wil ik u vragen om geen woord te geloven van wat ik u vanavond ga zeggen,” zo begint Johan Oldenkamp zijn lezing. Wat Johan vooral wil is dat iedere toehoorder zijn eigen waarheid gaat ontdekken, door naar binnen in zichzelf te gaan. Hij noemt deze tijd: de tijd dat we wakker worden. We laten los wat niet werkelijk bij ons hoort, waar we in zijn blijven zitten of in verzand zijn.

De grootste belemmering noemt Johan de Bijbel met al zijn voorspellingen van wat er op ons afkomt en sommige mensen gebruiken dat om andere mensen bang te maken. Maar meer persoonlijk noemt hij het ego als grootste belemmering in ons zelf, meer nog: het opgeblazen ego. Hij noemt dat het beest waar het over gaat in de Bijbel.

Hij gebruikt de metafoor van Gurdjeff om het een en ander duidelijk te maken: De koets, de koetsier op de bok, het paard en degene die in de koets zit. Het paard is symbool voor ons gevoel, onze emoties. Het rijtuig symboliseert ons lichaam en de koetsier op de bok ons waarnemen, ons verstand met ons denken. Dat zijn allemaal delen van ons lagere zelf. Maar degene die in de koets zit dat zijn we zelf, ons hoger zelf, ons echte ik, de meester.

De delen van ons lager zelf zijn de instrumenten om onze essentie, ons ware zelf te helpen verwerkelijken. Onze echte essentie is onsterfelijk. Ons lager zelf sterft als wij fysiek sterven. Als de koetsier denkt dat hij kan joyrijden, en vergeet dat er nog iemand in de koets zit, dan hebben we een probleem.

Johan noemt de joyrijdende koetsier het opgeblazen ego, of de opgeblazen persoonlijkheid die niet weet dat we via onze intuïtie contact kunnen maken met onze hogere essentie.

Door het opgeblazen ego als een ballon, stukje bij beetje, leeg te laten lopen, hebben we meer mogelijkheden om bij onze intuïtie te komen.

We staan nu op een heel mooie bewustzijnssprong, de sprong waarin we de lucht uit ons opgeblazen ego durven laten lopen en ons over durven geven aan onze intuïtie.

Ons ego is gebaseerd op ons verstand. Ons verstand is in vergelijking met onze intuïtie een trage computer die 24 eenheden per seconde aan kan. Dat is de maximum capaciteit van ons verstand. Onze intuïtie kan met gemak 5 miljoen eenheden per seconde aan.

Onze intuïtie neemt het over van ons verstand. Ons ego is eigenlijk alleen maar gericht op zichzelf: als wij het maar goed hebben. Intuïtief vinden we het vreselijk als anderen te lijden hebben en vinden we het ons gezamenlijk probleem. Schaarste bestaat ook niet. Dat is kunstmatig gecreëerd op onze planeet. Er is overvloed voor iedereen.

Er wordt nu gesproken dat we beginnen met het tijdperk van Aquarius, of Waterman. Toen Jezus op aarde incarneerde begon het tijdperk van de Vissen.

Op het moment dat Atlantis in de oceaan verdween, is de mensheid in slaap gevallen. Spiritueel in slaap gevallen. We zitten nu vlak voor het moment van opnieuw ontwaken, doorstoten naar het gouden tijdperk. Sommigen hadden (zoals Nicola Tesla) of hebben al contact met hun Atlantisch bewustzijn. En dus ook met de kennis van voor de val van Atlantis. Tesla heeft zo’n beetje in zijn eentje alles uitgevonden wat we nu hebben. Hij heeft gloeilampen die branden uitgevonden (niet Edison) Hij heeft vrije energie uitgevonden, energie waarbij je meer energie opwekt dan je eruit krijgt, iets wat volgens onze natuurkundigen helemaal niet kan. Tesla heeft gewoon laten zien dat het wel kan. Tesla had een heel hoog bewustzijn. Energie werkt alleen maar als je je bewustzijn eraan verbindt, want die energie van je bewustzijn is nodig om het te laten werken. Daarom werkt het bij sceptici ook niet. Die zeggen: dat kan niet. En dan kan het ook inderdaad niet. Maar als je denkt dat het wel kan, dan werkt het wel.

Maar eerst komen we in contact met wat obstructies: het langskomen van de 10e planeet Niburu in ons zonnestelsel en het doortrekken van de aarde door de fotonengordel (foton: kleinste eenheid van lichtenergie, gebeurt nu al).

De 10e planeet, Niburu,  komt eens in de 3600 jaar in de buurt van de aarde en de andere planeten. Deze planeet (of ruimteschip volgens Johan) is zo groot als Saturnus en maakt in 3600 jaar 1 rondje om de zon, maar dan linksom. Er wonen wezens met verschillende beschavingen op/in Niburu. Niet alleen Annunaki ( reptielachtige wezens van 3 tot 5 meter lang).

Als zo’n grote planeet in de buurt van de aarde komt, heeft dat een grote invloed. Bovendien trekt planeet Aarde door de fotonengordel, die dwars door het midden van ons sterrenstelsel loopt. Dat doet de aarde eens in de 108 miljoen jaar. Daardoor gaan de energieën op aarde omhoog. De hartslag van moeder Aarde was heel lang 7 keer per seconde. We zitten nu al op het dubbele. Het geeft energetische veranderingen, die wij als mens ook voelen in de vorm van prikkelingen, tintelingen, duizelingen dus veranderingen in het fysieke lichaam.

De Annunaki hebben op zeker moment in het verleden iets aan de mens veranderd waardoor de mens van homo erectus tot homo sapiens werd en zij het werk konden doen op aarde wat de Annunaki tot dan zelf hadden gedaan, namelijk goud winnen ter verbetering van hun eigen atmosfeer.

Toeval bestaat volgens Johan, niet. Toeval is niets anders dan ‘’onbegrepen dynamiek’’.Volgens Johan zijn alle ontwikkelingen die ooit plaats hebben gevonden het gevolg van een superieur plan.

Tijd is ook geen rechte lijn, maar een spiraal die naar binnen draait, die ooit een keer is begonnen en die ooit een keer zal stoppen. Alles in de natuur heeft een begin en daarmee ook een eind. De rondjes om de zon gaan niet sneller, de draaiing om de aardas ook niet, maar de hoeksnelheid van deze spiraal gaat wel steeds sneller naar binnen. We zijn al 7 keer rond geweest in deze tijdspiraal, we zitten nu aan het eind van de 8ste keer, dan komt er nog een 9e keer: het einde der tijden.

De schepping

Er zijn 9 bewustzijnslagen in de schepping. Het bewustzijn gaat steeds een stap omhoog. Ook de Maya’s kenden 9 bewustzijnslagen, nog zichtbaar in hun tempelgebouwen: 9 lagen, symbool voor de 9 bewustzijnslagen. Al die bewustzijnsniveaus die al geweest zijn, zitten ook in ons en corresponderen met onze chakra’s.

1e bewustzijnslaag: wij zijn ons bewust dat we een organisch wezen zijn: we zijn soms moe, hebben honger, hebben pijn.

2e niveau: is het kuddebewustzijn.  Als de kudde linksaf gaat dan zijn de kuddedieren ook gewend om linksaf te gaan. Sporen van ons kuddegedrag zien we als er door brand paniek uitbreekt. Maar ook op bijvoorbeeld koopzondagen.

3e niveau: familiebewustzijn. We zijn ons ervan bewust dat er mensen zijn die genetisch heel erg op ons lijken: onze familie. 13 Families op deze aarde, afstammelingen van de Annunaki zoals ze denken, spelen de baas op aarde, volgens Johan.

4e niveau: stammenniveau: we zijn ons bewust dat we gelijke afkomst hebben. We zijn bijvoorbeeld afkomstig uit dezelfde stad of streek, wijk.

5e bewustzijnslaag: in deze laag hebben we cultuur gekregen. Het is vrij laat gebeurd in Atlantis en Limurië. Cultuur is niets anders dan gedeelde redenen om dingen te doen. Maar we zijn vaak de redenen kwijt geraakt, omdat het al heel lang geleden is ontstaan. Al die culturen zijn nu aan het samensmelten omdat we hoger in onze bewustzijnsontwikkeling gaan.

6e bewustzijnslaag: nationaal bewustzijn. We zijn allemaal bij elkaar geklonterd op basis van wetjes waar iedereen zich aan moet/hoort te houden.

7e laag: planetair bewustzijn: door de vele communicatiemiddelen die er zijn ontstaan, is het ons bekend dat de ellende die de ene helft van de planeet heeft gemaakt, van invloed is op de andere helft. De grote problemen kunnen we alleen nog maar met elkaar oplossen. Wereldkampioenschappen kunnen ook planetaire kampioenschappen worden genoemd. Want er doen alleen maar wezens mee van planeet Aarde. Volgens Johan zijn er nog 250.000 beschavingen om ons heen. Hij noemt onze beschaving geen beschaving, maar een aardig primitief en behoorlijk barbaars iets. Soms.

We stappen af van het planetair niveau, we stappen af van het machtsniveau (het ego wil graag macht en controle, het is niet meer macht om de macht, maar macht ten dienste van de mensheid), en we gaan naar ethisch denken, intuïtie en zuiverheid. Ethiek is iets wat we van binnenuit voelen. We weten allemaal heel goed wat wel en wat niet in de haak is. Dat komt allemaal van binnen uit, omdat we contact maken met ons hoger en ware zelf.

8e niveau: het galactisch bewustzijn (homo galacticus). Dat is het bewustzijn op het niveau van de Melkweg, ons eigen zonnestelsel, dat wordt onze wereld. Johan noemt ons dan ‘de wakkere mens.’

We zitten nog in de 4e dimensie. We gaan niet, zoals bij de vorige ronde, min of meer van zelf naar dit galactisch niveau. Nu gaan er bewuste keuzes aan vooraf: proberen we ons bijvoorbeeld te bevrijden van onze verslavingen (o.a. geld), van verkeerde media-invloeden, van ongezonde voedingspatronen etc. Op het moment dat we dat doen, het serieus nemen, staan we open voor die nieuwe realiteit. In die realiteit is er plaats voor nulpunt-energie. Dan creëren we het allemaal zelf. Vliegen we allemaal in onze UFO (geen wegenbelasting).

9e niveau: het universeel bewustzijn (Christusbewustzijn). Op dat niveau, waar we naar op weg zijn, zijn we ons er weer bewust van dat we in wezen allemaal één zijn. We waren altijd al één, we zijn nog steeds één, maar we zijn het vergeten. We zijn weer op weg naar huis. Dan zitten we in de 5e dimensie en zijn we verlichte wezens geworden.

Deze 9 niveau’s weerspiegelen zich ook in onze chakra’s ( wervelend energiekolkjes in het etherisch lichaam (1e laag aan de buitenkant van onze huid). Chakra’s corresponderen met bepaalde organen in ons lichaam. Ze symboliseren de fasen van spirituele ontwikkeling. Bij de meeste mensen zijn 7 chakra’s actief. Ze corresponderen met de 7 niveaus van bewustzijn die tot nu toe gecreëerd zijn op aarde.

Bewustzijn niveau 1 en 1e chakra  (=stuitchakra) wordt vaak rood weergegeven. Onder rood zit infra rood: de kleur van moeder Aarde.

Het 7e chakra heeft de kleur violet, de kleur van o.a. het kruinchakra. Er boven zit: ultra violet, de kleur van de zon.

Wij mensen zijn via ons energiesysteem de regenboogbrug tussen moeder Aarde en vader Zon. “Zo mooi past het allemaal in elkaar,” volgens Johan.

Roze – een mengeling van het hemelse wit en het aardse rood – is de kleur waar we nu in zitten: allerlei nieuwe zaken worden geactiveerd in ons. We krijgen allerlei vermogens. We zien steeds meer mensen die telepathisch worden, contact kunnen maken met andere dimensies. We zijn allemaal aan het wakker worden. En we worden allemaal veel spiritueler. We hebben allemaal die nieuwe vermogens. De bovenste kleur – en de kleur van de buitenste laag van onze aura – is goud: het gouden tijdperk waarin we op een andere manier gaan samenleven dan we tot nu toe hebben gedaan en waar we naar op weg zijn. We zien dus dat ook in ons eigen energiesysteem de bewustzijnssprong iedere keer een stapje omhoog heeft gemaakt.

Er gaan grote dingen gebeuren in de 3e dimensie: Jupiter, een heel grote planeet, staat op het punt een ster te worden. Dus dan hebben we als aarde een hele grote zon in het midden en een zon die er ook omheen draait: Jupiter. Johan Zegt: “Misschien moeten we het heel letterlijk zien: er komt meer licht in de duisternis, het licht zal zegevieren.”

Andere mensen spreken van een armageddon, dezelfde heel grote gebeurtenissen maar anders geïnterpreteerd. Illuminati hebben heel grote bunkers gebouwd. Maar de trilling gaat zo erg omhoog dat je in de 3e dimensie ook niet in je bunker kunt overleven.

Vragen:

Als er straks geen geld meer is, waar leef je dan van, hoe doe je dat dan. Hoe ziet u dat?

We zijn aan het ontdekken dat we een heleboel dingen niet nodig hebben en dat geldt voor iedereen op een andere manier. Het is de bedoeling dat we massaal ontdekken dat we ook zonder dat geld heel goed kunnen leven. Er zijn een heleboel websites nu die allerlei tips geven hoe je de komende tijd kunt overleven. We hebben ook helemaal geen voeding nodig. De energie die van de zon afkomstig is, kunnen we rechtstreeks via onze pupil tot ons nemen. Het duurt alleen een tijdje voor je zover bent. Groente is secundair zonlicht. De energie is opgeslagen in de plant en we eten de zonne-energie via de plant. Dat is heel voedzaam voor ons. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat we omhoog gaan in ons bewustzijn.

Het zal straks een grote schok geven als de dollar in elkaar klapt, daarna de euro. Dan komen we in een soort chaotische fase. Maar uit die chaos zal de feniks herrijzen. In die chaos zijn we nog makkelijker te manipuleren, nog makkelijker in angst te krijgen en laten we ons nog makkelijker meezeulen. Johan raadt iedereen aan om maatregelen te treffen voor die periode, zodat je niet in paniek raakt wanneer er straks geen geld meer is. Sla een kleine voorraad in, evenals wat eten en drinken. Hij denkt dat het niet zo lang duurt. Hij denkt dat de mensen heel snel door krijgen dat er heel andere dingen aan de gang zijn en dan gaat die omwenteling heel snel.

Ik heb geen internet. Al die straling en zo, daar ben ik tegen.

Ik vind dat er toch meer voordelen dan nadelen aan internet zitten, omdat vrije uitwisseling van informatie mogelijk is, ook informatie waarvan dat niet de bedoeling is.  In de media vind je maar een heel klein stukje informatie. Maar op internet veel en veel meer. Maar als u thuis geen internet wilt: in de bibliotheek in uw woonplaats zijn zeker computers met internetverbinding. Maar u kunt ook gaan mediteren, uw ogen sluiten en vragen om inzicht. Er zijn een heleboel werkloze engelen die staan te popelen om ons te helpen. Als we maar een beroep op hun doen.

Die planeet Niburu – zo heb ik gelezen – schijnt binnenkort in ons zonnestelsel te komen, in de buurt te komen van de aarde, met alle gevolgen van dien. Komen de bewoners van Niburu ook op aarde? Hoe moet ik het me voorstellen?

Volgens mijn informatie komt die planeet – eigenlijk is het een ruimteschip waar heel veel verschillende soorten bewoners met heel veel verschillende beschavingen in wonen, dus niet alleen Annunaki – pas in de buurt van onze aarde vanaf 2013. Dat betekent dat we dit hele spel achter de rug hebben. We kunnen ons dus bang laten maken dat er weer zo’n enorme planeet langs komt, en dat er weer allerlei overstromingen plaats vinden en andere zaken, maar we zitten dan al in de 5e dimensie. We hebben dan door dat we met ons bewustzijn van alles kunnen creëren of co-creëren.

Aan het einde der tijden – staat in de Bijbel – zullen de schapen van de bokken gescheiden worden en 1/3 zal overleven, en een heleboel mensen zullen van de aarde weggevaagd worden.

In het boek ‘Openbaringen’ staan heel veel voorspelingen. De website Xandernews.nl zit met name op dit stuk, op de voorspellingen die in Openbaringen staan. Maar het gebeurt nu al allemaal: aan de ene kant heb je de mensen die zich laten leiden door angst of door egobehoefte (de makke schapen) en andere mensen die hun bewustzijn verruimen door naar dit soort lezingen te gaan, boeken te lezen, en zelf op onderzoek uit te gaan en de verantwoordelijkheid voor hun eigen spirituele ontwikkeling nemen.

Ik heb een nieuwe dakkapel nodig en het zou toch wel fijn zijn om dat nu al te creëren. Ik heb nu de neiging om er voor te zorgen dat alles goed voor elkaar is.

We leven nu in de 3e dimensie maar ook al in de 4e en 5e dimensie. Maar als je in de 3e dimensie dingen wilt aanpassen omdat je dat gelukkig maakt, dan moet je dat zeker niet nalaten. Maak je alsjeblieft niet druk om – zeg maar – structuren die je proberen te beheersen in die 3e dimensie. We kunnen en mogen alles doen in deze dimensie. Dus geniet van het leven. Maak een dakkapel, maak die wereldreis, koop die Lamborgini.

Dat geld: u zei we moeten zorgen voor een kleine reserve.

Ik zei: haal het geld van de bank af, want de banken gaan instorten. Straks zijn alle banken dicht en dan kunnen we er niet meer bij. Maar zolang het geld er is, kun je er nog mee betalen. Koop er dingen voor die veel waarde hebben. En eten en andere dingen die u belangrijk vindt.

Door Johan genoemde websites:

www.zeitgeist.com

www.pateo.nl, dit is Johans website. U kunt daar klikken op “video/audio”. Op de pagina die dan verschijnt, klikt u in de eerst zin op “presentatie” en dat brengt u bij een videopresentatie van 7 delen, ieder deel 20 minuten, totaal 2 1/2 uur. Gratis!