Ard begint de avond met een persoonlijke introductie. De afgelopen jaren begon zijn zoektocht naar megalithische bouwwerken met de Bosnische Piramides. Het heeft zijn wereld op de kop gezet. Ze staan overal en het zijn niet alleen piramides, het zijn ook graven, hunebedden, tempels, dolmen, stenen cirkels en andere bizarre megalithische bouwwerken. De rode lijn is energie. Eigenlijk kun je zeggen dat elk land wel zoiets heeft. Ook in Nederland: 52 hunebedden in Drenthe en 2 in Groningen. Ard neemt ons vanavond mee op een virtuele reis langs verschillende bouwwerken over de hele wereld.
Op het kleinste niveau is alles energie, energie is trilling, trilling is frequentie en frequentie is bewustzijn en dat is wie wij werkelijk zijn: energetische wezens, kosmisch bewustzijn.
Het symbool van de Flower of Life vind je in het Louvre, en op veel oude tempels en megalithische sites. Het is het symbool voor energie, voor het leven en dat alles in het leven bestaat uit bepaalde verhoudingen. In de oertijd is dit symbool voor ons achtergelaten.
In 1952 ontdekte Schumann dat de aarde een bepaalde frequentie of hartslag heeft, de Schumannresonantie genoemd. Vanaf de aarde tot 60 km boven de aarde is deze 7.83 Herz, daarboven 33 Herz en hier schommelt het ergens tussen in. Er is iets aan de hand met de Schumannresonantie, die sinds 2010 flink is gestegen en in 2022 zelfs de 60 Herz aangeraakt heeft. Dat komt door sterke zonnevlammen, maar ook doordat we in aanraking komen met energieën van andere planeten en sterrenstelsels op onze reis door het heelal. Planeet aarde vliegt met een enorme vaart door het melkwegstelsel en dat beïnvloedt ons. We draaien continue om de zon en dat doen ook de andere planeten in ons zonnestelsel.
Om de aarde zit een magnetisch veld dat ons beschermt tegen alle kosmische energieën die verzameld worden in het magnetische noorden en zuiden. Het magnetisch veld wordt bepaald door het vloeibaar ijzer en nikkel aan de binnenkant van de aarde. We krijgen meer licht op de aarde afgevuurd, waardoor de aarde gaat bewegen en het magnetisch veld verandert. De energieën nemen toe en dat kunnen we zien in de vorm van het noorder- en het zuiderlicht. Het magnetisch noorden verschuift richting Siberië. Wetenschappers beweren dat elke 3 maanden deze verschuiving toeneemt met 15 %. Dat betekent dat elk vliegveld de coördinaten moet aanpassen. Dat komt nu neer op 60 mijl per jaar. Door het veranderen van het magnetisch veld is er meer aarde-activiteit, zoals vulkaanuitbarstingen, aardbevingen en klimaatverandering. De aarde is een nieuwe balans aan het vinden in de toenemende energieën.
De aarde heeft haar eigen energiebanen, de grote en kleine leylijnen. Het bestand met de leylijnen kun je downloaden en over Google Earth leggen om te zien waar de leylijnen lopen. De energie op de lijnen is hoger dan daarbuiten. Op een kruispunt is de energie nog veel hoger. In Nederland (in Gorinchem) is een kruising van grote leylijnen. Er staat een boerderij op die plek. In Zuidwest-Engeland loopt een hele sterke leylijn waar veel oude bouwwerken op staan.
In het Neanderthal in Duitsland en in de rest van Europa zijn schedels gevonden afkomstig van tussen 8.000 jaar en 25.000 jaar voor Christus. Wat niet verteld wordt, is dat er veel meer schedels zijn gevonden. Ard laat afbeeldingen zien van verhoogde schedels die overal in de wereld zijn gevonden. In een museum in Peru liggen 300 vreemde schedels. 80% verhoogde schedels, maar ook vreemde alien-achtige schedels. In Bulgarije zijn lichtgewicht schedels gevonden van een alien-achtig wezen zonder mond. Ook zijn er skeletdelen en afdrukken van reuzen gevonden. Er is zoveel bewijsmateriaal dat er reuzenrassen geleefd hebben op deze aarde. In Drenthe zouden Ellert en Brammert een verwijzing kunnen zijn naar een reuzenras dat hier geleefd heeft.
Over de hele aarde verspreid staan megalithische bouwwerken die ouder zijn dan 12.000 jaar. Voor veel wetenschappers is het moeilijk te erkennen dat veel bouwwerken ouder zijn dan 10.000 v.Chr. In Egypte zijn 3 grote en 8 kleine piramides en de Sfinx gevonden. Het is een groot mysterie hoe 6,25 miljoen ton aan grote stenen opgestapeld zijn tot een piramide. Zelfs met de beste technieken van nu is dat niet mogelijk. (Was het levitatie?) De sfinx is minstens 12.000 jaar oud. Door zand weg te halen, kwamen er watererosieplekken tevoorschijn. Watererosie ontstaat als iets voor langere tijd in stromend water heeft gestaan. In de kleine ijstijd heeft daar water gestroomd.
De sfinx heeft een honden- of een leeuwenkop. Het is duidelijk te zien dat daar iets mee gebeurd is. Het kan zijn dat men iets wilde verbergen of de geschiedenis wilde veranderen. Volgens Ard stonden de Sfinx en de piramides daar lang voordat de Egyptenaren kwamen.
De sarcofaag in de koningskamer van de piramide is een soort helingskamer waar alles resoneert. Ard vertelt een anekdote van Napoleon Bonaparte. Napoleon heeft een nacht doorgebracht in deze sarcofaag. Hij vertelde zijn generaals de volgende dag dat hij een soort upgrade op fysiek, spiritueel en emotioneel niveau had gekregen toen hij begon te zingen en de klanken resoneerden.
‘Onze Piramide van Austerlitz’ gelegen op de Utrechtse Heuvelrug is in 1804 gebouwd door een Franse generaal als eerbetoon aan Napoleon. Dit is een aarden piramide.
Archeologen willen graag artefacten vinden. In de piramide van Cheops vond men een stenen bal, een houten plankje, een ijzeren pikhouweel en een onbekend voorwerp van ijzer. Door middel van. koolstofanalyse van organisch materiaal is te achterhalen hoe oud iets is. Echter het houten plankje raakte kwijt (toeval?) Het is terug gevonden, maar ook na datering zegt het eigenlijk nog niets over de oudheid van de piramide zelf.
De Sfinx heeft een belangrijke functie in dit gebied gehad en niet alleen als poortwachter, want water is een essentieel element om energie te verhogen. Water verhoogt de energie van kristallen. De sfinx werd gebruikt om water op te vangen als een groot waterbassin. Onder natuurlijke druk werd het water gebracht tot onder de piramides waar het nodig was om de kwartskristallen te versterken. Daarom vinden we altijd water op krachtplekken.
Piramides waren/zijn krachtcentrales weten we nu. Met bepaalde apparatuur kunnen we zien dat er energiestralen uit piramides komen. Door verschillende factoren (de vorm, ijzer in de grond, water, kristallen) wordt er energie opgebouwd. De koningskamer is een resonantiekamer van graniet. Graniet bestaat voor 100% uit kristallen waarvan de helft kwarts. Van kwarts weten we dat het een stabiele trilling heeft (denk aan het kwarts horloge).
Er was een reisgids, Abdele Hakim Awyan, die 40 jaar lang dit eerlijke verhaal heeft verteld aan toeristen. Hij leeft niet meer, maar zijn dochter heeft het overgenomen. Als je op zijn naam zoekt op YouTube kun je nog veel spreekbeurten, etc. van hem vinden.
Als je kijkt naar de uitlijning van de drie grote piramides op het Gizeh-platform dan zie je dat er een connectie is met de drie grote sterren in de Oriongordel. Er is een link, maar niet alleen in Egypte. Er zijn meer piramides in de wereld gevonden met dezelfde connectie.
Ard is in 2018 naar Visoko in Bosnië afgereisd. De vallei van de piramides daar is pas in 2005 ontdekt door Semir Osmanagich. Er staat een grote piramide van 34.000 jaar oud, 220 m. hoog en helemaal begroeid. Deze Piramide van de Zon is een aarden piramide en ‘beplakt’ met 2-lagen betonnen dekstenen. Er tegenover ligt de Maan-piramide, een trappiramide van 190 m hoog met trappen van zandsteen. Ard vertelt dat zelfs de meest sceptische mensen er iets bijzonders ervaren. De ingang is nog niet gevonden. Semir verbond de toppen van de piramides op een kaart met elkaar met cirkels, toen kwam de levensbloem tevoorschijn. Door het vaststellen van de leeftijd van een gevonden blad in de stenen is vastgesteld dat de dekstenen 34.000 jaar oud zijn. Na 10 jaar wetenschappelijk onderzoek mogen de bouwwerken sinds 2018 officieel piramides heten.
Onder de hele vallei ligt een tunnelsysteem van 40 km waar ze aarde hebben weggehaald om het beton voor de stenen te kunnen maken. De kwaliteit van het beton is erg hard en heeft een lage waterdoorlaatbaarheid. Door het beton zijn kristallen gemixt. Rond 5.000 jaar geleden is het tunnelsysteem volgestopt met los materiaal alsof men het wilde beschermen. Ze zijn nu bezig het losse materiaal weg te halen en vinden allerlei keramische structuren gemaakt van muscoviet, kwarts en calciet. Deze stenen bevinden zich boven waterstromen. Water versterkt de werking van de kristallen op een frequentie van 7,83 Herz. Het is één grote helingskamer, vibrerend op de Schumannresonantie. Dit heeft een gunstig effect op processen in ons lichaam. Het is een heerlijke plek om te zijn. De bron van negatieve ionen is hoog. Er is een fijne vibratie, veel zuurstof en de levenskracht is 50.000 bovis. Soms gebeuren er zelfs wonderen. Ard laat een prachtige foto zien van orbs in de tunnel. In het tunnelsysteem heeft Semir een grote steen ontdekt met oud Runengeschrift: “De poort is gesloten. We zijn tot stilstand gekomen. We zullen als lichtkrijgers moeten vechten totdat we weer door de sterrenpoort kunnen gaan.” Er komt een verticale energie-straal uit de top van de piramide van maar liefst 28.000 Herz. Hoe verder af van de piramide hoe sterker de energie. Na 17 jaren van onderzoek is de conclusie dat dit een grote geavanceerde machine is die de natuurlijke energie van de aarde versterkt op verschillende frequenties voor verschillende doeleinden: zelfheling, genereren van vrije energie en het vitaliseren van water. In de toekomst zullen we mogelijk nog meer doeleinden ontdekken. De bouwers wisten dus welke elementen je samen moest brengen om een grote energiecentrale te maken.
Aafke Douma en wijlen Rob Heiligers hebben een boek geschreven getiteld “Het mysterie van de Bosnische piramides”.
In Zuidoost-Turkije zijn restanten gevonden van een oud tempelcomplex (12.000 jaar voor Chr.) Göbekli Tepe. De opgravingen zijn nog steeds gaande. Inmiddels zijn er 2 witte daken overheen gemaakt om de vindplaats te beschermen. Ook hier zijn weer kristallen gemixt in zandsteen. Je ziet er cirkels met vreemde dieren en afbeeldingen.
De vraag die telkens gesteld wordt als er een ontdekking wordt gedaan, is: “Waar zijn de nederzettingen?” Het is vreemd als er geen restanten van nederzettingen worden gevonden bij tempels. Een andere vraag is: “Waarom is deze plek en zijn ook andere plekken afgeschermd? Was er onheil in zicht?” Er is bewijsmateriaal dat er sprake moet zijn geweest van een plotselinge temperatuurdaling. Men heeft bevroren mammoeten gevonden met zelfs het eten nog in de bek. Poolshift, meteoorinslag… wat zal het zijn geweest…
Van deze recente ontdekkingen is zelfs al een Netflix serie gemaakt: “The gift”. Een andere serie is “Ancient Apocalypse”. Volgens Ard zijn sommige films en series een knipoog naar de werkelijkheid.
Favoriet is Sardinië met de meeste megalithische bouwwerken per km2. Er zijn Nuraghe, dat zijn torens genoemd naar het volk dat hier geleefd heeft, Nuraghe dorpen, reuzengraven en een platform-piramide.
Sardinië behoort tot de 5 ‘blue zones’ op aarde, de plekken waar de oudste mensen wonen, m.n. in de bergdorpen. Het grootste verschil met andere blue zones is dat er op Sardinië een knooppunt is van 5 grote leylijnen. Dat komt weinig voor. Alleen in het noorden van Schotland in Inverness komen 8 leylijnen samen. De bouwwerken op Sardinië zijn duizenden jaren oud en gebouwd zonder cement in een aardbevingsgebied. Er is voldoende bewijsmateriaal dat er een reuzenras op het eiland geleefd heeft. De overheid heeft veel vernietigd, maar de boeren hebben wat achterhouden zoals een reuzenkies en een schedel. Eén van de boeren schreef in een boek dat de vrouwen van de reuzen aan het hoofd van het volk stonden. Op het hele eiland is een sterke vrouwelijke energie te voelen. Rond de platform-piramide heeft een gewoon mensenvolk geleefd. Bovenop is een houten tempel gebouwd waar elke dag rituelen werden gedaan. Opvallend zijn de ronde vormen van de woningen die je ook elders in de wereld ziet. Dat is omdat negatieve energieën in hoekjes gaan zitten. De ingangen van de bouwwerken zijn groot, geschikt voor grote mensen.
Voor waterrituelen zijn op Sardinië heilige watertempels gemaakt. Santa Cristina is zo’n bijzondere plek.
Er is verschil tussen de graven van het gewone volk, waarvan de urnen werden bijgezet in ruimtes onder de grond, en de reuzengraven. Er zijn nog 27 reuzengraven waar een hoge energie is, bewaard in het gesteente met daarin kristallen. En zoals we inmiddels weten bevatten kristallen informatie.
In Noord-Amerika is ook veel bewijsmateriaal gevonden voor het hebben bestaan van reuzen. Er zijn grafheuvels gevonden groter dan die in Nederland. Volgens Ard zijn veel grafheuvels graven van reuzen. In Amerika hebben reuzen geleefd met een lengte van 2,5 tot 8 meter! In 2014 is een artikel gepubliceerd in ‘The World News Daily’ dat rond het jaar 1900 duizenden reuzenskeletten zijn vernietigd.
Andere fenomenen zijn de stenen cirkels die overal te vinden zijn, de beelden op Paaseiland, en Machu Picchu in Peru, de onderwater-piramides zoals in de Bermudadriehoek. De miljoenen basaltstenen in Nan Madol in Micronesië in de Stille Oceaan. Het verhaal gaat dat door de speciale energie van deze stenen de cyclonen en tyfoons het eiland niet raakten.
In India is de tempel Kailasa uitgehakt uit 1 rotsblok.
In Mexico zijn in een tunnel onder de grond pyrietballetjes gevonden. Pyriet doet iets op het gebied van heling. Overal in de wereld worden stenen ballen gevonden. Zo ook in Bosnië. Er gebeurt iets met de mensen die een verbinding aangaan met deze ballen.
De Zaal der Archieven is de plek waar de geschiedenis van de mensheid staat opgetekend op papyrusrollen. In 2002 heeft men in Irak het eerste deel van de Zaal der Archieven gevonden. Vervolgens is Amerika Irak binnengevallen…
In 2003 is in het Bucegigebergte in Roemenië zeer geavanceerde holografische technologie gevonden met het grootste deel van de Zaal der Archieven. Die technologie zou daar zo’n 50.000 jaar geleden zijn achtergelaten door een hoogontwikkelde beschaving. Er staat daar ook een Sfinx als wachter. De Roemenen hebben samen met het Pentagon bij de Sfinx een gat geboord naar de ruimte onderin het gebergte. Het heeft geleid tot een expeditie in 2004. In hologrammen wordt de hele geschiedenis van de mensheid op aarde weergegeven. Ze hebben ook de ingangen van tunnels gevonden naar Tibet, Egypte en naar de binnenkant van de aarde.
De auteur Radu Cinamar heeft deze ruimte mogen bezoeken en heeft daarover het boek “Transylvanian Sunrise” geschreven, het eerste van inmiddels 7 delen.
Dit boek is ook in het Nederlands vertaald: “Zonsopgang boven Transsylvanië”.
Ard organiseert hunebedexcursies in Drenthe om de oeroude geschiedenis te verbinden met nieuwe inzichten en een ervaring in het nu. De stenen zijn het grootste geheim van de hunebedden. Inmiddels is de definitie veranderd van graf in een rituele plek. Ook bij de hunebedden zijn geen nederzettingen aangetroffen. Het Trechterbekervolk heeft later de hunebedden voor bewoning gebruikt. De stenen leven, ze dragen informatie en de vraag is hoe we dit uitlezen.
De boodschap van Ard is: We mogen ons herinneren wie we werkelijk zijn en misschien hebben we de vondsten van megalithische sites wel nodig om onze ongekende vermogens te her-activeren.
Meer informatie is te vinden op de website van Ard: www.ardpisa.nu