Al jaren had ik interesse in oude culturen en beschavingen. In 1986 kocht ik een boek van Zecharia Sitchin. Alles wat ik in dat boek las, paste in de denkbeelden en ideeën die ik al had opgebouwd. Ik las hoe de menselijke geschiedenis zich heeft afgespeeld en hoe de relatie is tussen de mensen en de goden. Hier wilde ik een boek over schrijven. In 1999 ben ik ermee begonnen. Ik heb een overzichtelijk systeem gemaakt en daarin alle Soemerische, Babylonische en vreemde woorden geschreven met daarachter de wetenschappelijke, meest aanvaardbare verklaring. Bij ongeveer het veertigste woordje kreeg ik het idee dat de woorden die ik opschreef gewoon Nederlands waren. Getallen waar een 4 in voorkomt, hebben te maken met verandering, met omkeerprocessen. Op een gegeven moment schreef ik de naam Nostradamus elke dag op. Op een bepaald moment keerde ik de naam om. Er stond nu Sumadartson. Suma, ik hield mij bezig met de Soemeriërs en een dart is een pijltje, maar je kunt het ook als een raket zien. Sitchin schreef in zijn boeken over de Soemeriërs, als zijnde de zonen van het rakettenvolk uit Soemerië. Ik ontdekte dat ik in het leven van Nostradamus een niet onbelangrijk persoon ben geweest en dat hij mij nu vanuit het onzichtbare kwam helpen.
Ook ontdekte ik dat de teksten op de kleitabletten in steno zijn geschreven. Alle assyriologen en soemeriologen over de hele wereld hanteren dezelfde norm uit 1857 om de teksten in spijkerschrift te interpreteren en om te zetten in moderne taal. Ik benaderde een paar assyriologen om met mij te onderzoeken of het klopt dat het Soemerisch grote verwantschap heeft met het Nederlands. Niemand wilde hier aan meewerken.
Ik dacht, dat als ik ontdek dat het Nederlands een relatie heeft met de oude talen in het verre oosten, wij daar misschien wel vandaan komen. Onze taal is ingedeeld in de Indo-Germaanse taalgroep. Een deel van deze taalgroep bevindt zich in Europa en een ander deel in de regio van Iran, Irak, Pakistan, Afghanistan. Dat betekent dat mensen uit die regio hier naar toe zijn gekomen met medeneming van hun taal.
Het ontstaan van onze planeet, van het leven en van de mens.
Op zes Soemerische kleitabletten, het Enuma Elis Epos, staat beschreven hoe ons zonnestelsel zich in zes fasen ontwikkeld heeft. Sitchin schreef in zijn boek, de 12-de planeet, dat ons zonnestelsel nog een heel grote planeet kent. Die planeet is bewoond. De bewoners van die planeet zijn ongeveer 30.0000 à 40.0000 jaar geleden naar hier gekomen als astronauten, als kolonisten.
De Soemeriërs beschrijven dat de zon al vanaf het begin bestaat. Uit de wisselwerking en de energieën die gaande zijn in dat jonge nog niet bestaande zonnestelsel komen er uit de zon energieën en deze vormen zich tot de planeten Mercurius, Tiamat (deze bestaat niet meer), Venus, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus. Vanuit de buitenruimte komt een nog vuurbrakende sterrenvonk in onze richting die door de aantrekking van onze zon zodanig wordt aangetrokken dat zijn baan afgebroken wordt en naar het centrum van het zonnestelsel wordt getrokken. Hij trekt voorbij de planeten Uranus en Neptunes en er komen uit zijn buik vier satellieten voort. In de Soemerische teksten worden deze Noordenwind, Zuidenwind, Oostenwind en Westenwind genoemd. Terwijl hij verder gaat op zijn weg naar binnen toe, gaat hij voorbij de grote planeten Saturnus en Jupiter en worden er nog drie satellieten geboren. Dit zijn de zeven engelen zoals die in de Bijbel beschreven staan. In de Bijbel is er sprake van zes engelen, maar in de teksten van de Soemeriërs is sprake van zeven engelen. Het woord engel in oertaal betekent heer gehoorzamen, regelmaat (en.ge.el). De satellieten zijn dus verbonden met die planeet die ons zonnestelsel binnenkomt en blijven om hem heen draaien. Zij gehoorzamen hun heer en gebieder.
De vuurbrakende sterrenvonk stormt af op de planeet Tiamat. Bij de eerste confrontatie botsen de planeten niet maar slaan twee engelen van de heer in in de buik van Tiamat en doden haar. Bij de tweede ontmoeting botsen de planeten wel en wordt Tiamat gehalveerd. De ene wordt de asteroïdengordel, de hemel, en de andere helft wordt naar een nieuwe baan in ons zonnestelsel geketst. Dat is de planeet aarde waarop wij nu leven. Die botsing is cruciaal voor ons zonnestelsel en het leven in ons zonnestelsel, want het is het moment van de schepping van hemel en aarde. Aarde in oertaal is water, rood, definitief. Vrij vertaald betekent dit dat in de ruimtewateren naast de rode planeet Mars nu het restant van Tiamat definitief zijn baan tot het einde der dagen draait. Dat gebeurt al 4,1 miljard jaar. Het blijkt dat onze planeet 4,7 miljard jaar oud is. De eerste 600 miljoen jaar vindt hier niets plaats. Pas na die botsing is er opeens een uitwisseling van energieën tussen die twee planeten en gaat het evolutieproces van start.
Ik heb gelezen dat er in onze Melkweg een planeet is die honderden zonnestelsels in beheer en overgenomen heeft door middel van oorlog of door middel van intimidatie. Sitchin schrijft dat dit ras 432.000 jaar voor de zondvloed hier naar toe is gekomen na talloze onbemande vluchten om het zonnestelsel te verkennen en om uit zoeken of er een planeet is waar ze zouden kunnen leven. Zij hebben er eerst voor gezorgd dat er om onze planeet een heel dicht wolkendek kwam voordat ze hier naar toe konden komen, want zij komen zelf van een vrij duistere planeet. Die planeet doet 3600 jaar over een baan om de zon, vandaar dat wij ons die planeet niet kunnen herinneren. Dit is wel in de teksten van de kleitabletten en op afbeeldingen in de oude werelden terug te vinden. Er zijn krachten op deze planeet die liever niet willen dat we dit weten.
Op een bepaald moment worden er manschappen afgezet op onze planeet. In de kleitabletten worden ze Anunnaki genoemd. Ze zijn aan wal gegaan in Soemerië, het huidige Irak en hebben in het deltagebied een basiskamp opgericht. Dat basiskamp wordt Eridu genoemd. Eridu betekent huis ver weg van thuis. Door de soemeriologen worden deze Anunnaki in het algemeen betiteld als zij die uit de hemel kwamen of zij die uit de hemel vielen. In oertaal betekent Anunnaki iets anders. An.un.naki, an is hemel, maar ook kennis en kennis is synoniem aan hemel omdat de kennis uit de hemel komt. An.un is hemeleenheid, na betekent gevormd en ki is de gekiepte. Wij wonen op de gekiepte planeet. (De aardas staat immers onder een hoek.) De Anunnaki zijn lieden die uit de hemel komen, die kennis hebben, die een eenheid vormen en speciaal getraind en opgeleid zijn om hier op ki te kunnen leven, werken en wonen. Zij moesten de weg vrij maken voor lieden die nog zouden komen. Iedere 3600 jaar komen er weer nieuwe manschappen op onze planeet. De Anunnaki hebben heel erg lang wereldwijd alle bronnen in kaart gebracht.
Een van de mannen die de leiding heeft is de godheid Enki, die we ook kennen als Ea. In Egypte kennen we hem als Pta en in de Germaanse cultuur als Wodan. Enki is bijzonder begaafd en begiftigd. Hij is een multiwetenschapper. Ik denk dat hij ervoor gezorgd heeft dat de arbeiders, die ze ook hadden meegenomen, in opstand kwamen. Het werk lag stil en er moest een oplossing gezocht worden. Ze gaan aan de slag om een nederig primitief, een slaaf te creëren. Ze gebruiken er eerst allerlei diersoorten voor maar al die pogingen mislukken. Uiteindelijk besluit Enki om zijn eigen sperma in te brengen in een primaat, in een aapjeswijfje. Het wijfje wordt zwanger en werpt een jong. Dat is ons prototype Adam. In de kleitabletten staat dat de goden de mens schiepen, die lulu’s werden genoemd. Deze wezens kunnen zich niet voortplanten. De vruchten die de apen in zich dragen worden hen ontnomen en worden bij hun eigen vrouwen ingebracht en als broedgodinnen broeden zij de vrucht uit. Deze werkwijze leverde te weinig slaven op.
De godheid Enki besloot de mens te scheiden in een man en in een vrouw. In de Bijbel lezen we ook dat God Adam in een diepe slaap bracht en hem een rib ontnam. Rib is in het Hebreeuws ti en betekent in oertaal tierig. Dat slaat waarschijnlijk op DNA. Ik denk dat God het prototype Adam materiaal ontnam om met kweekjes een nieuwe mens op te bouwen en zo het wezen te scheiden in een man en in een vrouw. Nu waren er geen broedgodinnen meer nodig, de mens kon zich zelf voortplanten.
Op een bepaald moment bevrucht Adam Eva. En Eva wordt zwanger en werpt na negen maanden haar jong dat we als de echte Adam kennen. Hij wordt Kaïn genoemd. Kaïn betekent opening intens. Hij is de eerste mens die uit twee mensen voortkomt. Mijn fantasie is dat Enki daarna Eva bevrucht met zijn eigen sperma en hier komt Abel uit voort. Abel heeft veel meer van de kenmerken van de Schepper, van Vader God en veel minder van de aap. Ab betekent aanbeden en el was God, Elohim. Abel wordt voorgetrokken en uiteindelijk slaat Kaïn zijn broer dood. Het volgende kind dat geboren wordt heet Seth, wat met zekerheid het gevolg van ruzie betekent.
Vanaf dat moment is de mensheid nadrukkelijk aanwezig en Enki geeft de mensheid kwaliteiten (zoals o.a. helderhorendheid en heldervoelendheid) mee die zijzelf ook hebben. Door de andere goden, Anunnaki wordt hij teruggefloten, hij moet de mens het zicht ontnemen. De mens was gedoemd tot slavenarbeid en moest niet even intelligent zijn als zijn heer en meester.
De zondvloed was geen straf van God voor de mensheid. Het was een straf van de ruimtepolitie, lichtwerkers in het universum, voor de Anunnaki-goden. Zij hebben ingegrepen in het evolutieproces en moeten terug naar waar zij vandaan komen. In een lange duistere nacht viel dat enorme wolkendek als regen naar beneden. In de Bijbel staat dat het 40 dagen en 40 nachten regende. Er voerde een grote vloed over de planeet omdat onze planeet in een andere positie kwam te hangen. Volgens de kleitabletten schoot er een groot deel van de toenmalige zuidpoolkap los. Dat zorgde voor zoveel onbalans dat de planeet uiteindelijk op de kop is komen te hangen.
Nu het wolkendek weg was, kon de mens voor het eerst sinds 300.000 jaar de zon, de maan, de planeten en de sterren zien. Voor het eerst kreeg de mens te maken met zomer en winter, met dag en nacht. De mensen en de goden leefden voor die tijd in een halfduistere wereld met een gelijkmatig klimaat en konden 24 uur per dag op alle delen van de wereld werken. De zone tussen de ijskappen was het paradijs. Het paradijs was vruchtbaar en mooi, maar de mens was een slaaf.
Na de zondvloed konden de Anunnaki-goden niet meer leven op deze planeet, het licht van de zon was te fel aan hun ogen. Ze zijn ondergronds gegaan.
De oertaal van de Anunnaki is een commandotaal, een opdrachtentaal om mensen in beweging te zetten. Voor de goden zelf is het een taal om snel contact met elkaar te maken.
Uit de oude teksten blijkt dat de goden koningen aanstellen om voor hen de planeet te bestieren. De mysterieuze legendarische en mythologische goden zijn nog steeds op onze planeet en trekken nog steeds aan alle touwtjes. Omdat wij die goden nooit zien, denken wij dat wij deze planeet beheren, maar er gebeurt hier niets zonder dat zij er weet van hebben. Er zijn mensen die zich dat bewust zijn.
De Friezen
Na de zondvloed worden de gebiedsdelen verdeeld onder de zonen en kleinzonen van de goden. De goden werkten samen met de mensen want alles moest opnieuw opgebouwd worden. Het doel van de goden is goud delven en waardevolle grondstoffen naar boven halen en dat is nog steeds zo. Iedere 3600 jaar als hun planeet voorbij komt gaan er ruimteschepen op en neer met allerlei goederen. Wij worden constant afgeroomd.
De godheid Marduk, die we ook kennen als Mars en Ares, de oorlogsgod, heeft Mesopotamië onder zijn beheer. Zijn stad is Babylon. Marduk wil dat zijn vader Enki meer geëerd wordt en zelf wil hij meer heerschappij hebben. Er breken oorlogen uit die door Sitchin piramideoorlogen worden genoemd. Het zijn de oorlogen tussen de Mesopotamiërs en de goden in Egypte. Marduk vlucht vanuit Babylon naar zijn vader in Egypte. Hij wordt achterna gezeten, wordt opgesloten in een grote piramide en wordt weer bevrijd. Zijn broer Nergo wordt naar Babylon gestuurd om het bestuur van Marduk over te nemen. Marduk vertelt dat in de heilige piramide, in de ziggurat, een heilige kamer is waar alle technologie staat om de stad droog te houden. Nergo betreedt de heilige kamer en vernielt het instrumentarium waardoor Babylon onder water komt te liggen en de omliggende gebieden verdrogen en in woestijnen veranderen. De Babyloniërs vluchten dan naar West-Europa. Volgens Sitchin volgt er ongeveer 170 jaar later weer een groep als er nog eens oorlogen uitbreken waarbij Marduk betrokken is. Bij deze oorlogen worden atoombommen ingezet en de dodelijke fall-out waait in oostelijke richting over de landen Soemer en Akkat en doodt alles wat zich daar bevindt.
Ook het Oeralindaboek van de Friezen vertelt dat zij in 2194 voor de jaartelling hun altland moesten verlaten. Als we dat altland kunnen zien als Babylonië met de stad Babylon, dan verlieten zij dat land omdat er overstromingen waren. Zij worden ongeveer 180 jaar later gevolgd door een groep die via Estland en Finland afzakken naar de lage landen. In 1630 voor de jaartelling bouwen ze dertien steden in dit gebied, de Nederlanden of de Friese gebieden, waaronder Middelburg. Ze gaan hier dus wonen en dat is ook de reden dat wij hier een taal spreken die verwant is met de Indogermaanse taal.
Een paar honderd jaar nadat ze zich hier gevestigd hebben, vallen er brandende stenen in onze atmosfeer waardoor de enorme wouden van Midden-Europa afbranden. De weg voor de zuidelijke volken is nu vrijgekomen om naar de noordelijke gebieden te gaan. Die inslagen van de stenen in de atmosfeer zijn stenen uit de asteroïdengordel.
De 12-de planeet die al 4 miljard jaar elke 3600 jaar in ons zonnestelsel verschijnt, komt vanuit de zuidelijke hemisfeer. Als wij ’s avonds naar boven kijken, kijken we naar de zuidelijke hemisfeer omdat wij na de zondvloed gekanteld zijn. Dat wil zeggen dat als de planeet komt, wij hem uit de noordelijke hemel zien aankomen. Om zich tegen de stenenregens te beschermen bouwden de mensen wereldwijd talloze hunebedden. Het zijn dus geen graven, maar schuilkelders. Ze waren toegerust voor grote populaties en waren vrij diep. Waarschijnlijk zijn ze gebouwd door speciaal opgeleide mensen, niet door de lokale bevolking. Het opvallende aan de Nederlandse hunebedden is dat de ingang altijd aan de zuidoostelijke kant is. Dat betekent dat het gevaar uit noordwestelijke richting komt, uit de richting van Groenland, Canada. In Noord-Amerika en Canada, en ook op de zeebodem daar, zijn honderden inslagen van meteorieten gevonden.
Drenthe was 4000 jaar geleden van nature een bijna afgeschermd gebied. De zee-inhammen en de moerassen maakten het tot een bijna onneembaar gebied. Het verhaal van Ellert en Brammert gaf mij het gevoel dat er meer gebeurd moest zijn in Drenthe dan wij weten. Uit de Bijbel weten we dat er een Eden is en dat dat gebied zich in het paradijs bevond. Het had ook een hof. Eden stamt af van het Soemerische woord E.din en betekent land van de raketten. Er bestonden meerdere Edens, oftewel Edins op de wereld. Zo’n raketbasis was zelfvoorzienend. Het Eden van Drenthe moet gelegen hebben waar nu de stad Groningen ligt. In mijn fantasie durf ik zo ver te gaan dat die astronauten zich ook in Nederland bevonden en hier dus een plek hebben gehad die van nature was afgeschermd en waar zij met hun vliegtoestellen en raketten konden opstijgen en landen.
In Drenthe kwam Isis ook voor onder de naam An. We kennen hier plaatsen als Annen en Anloo. Het totemdier van de godin Isis is de uil. Koningin Beatrix rijdt paard in Annen of Anloo, op stoeterij De Uil. Ik ga er vanuit dat Beatrix kennis van zaken heeft. De troonopvolgers worden ingewijd.
Drenthe heeft nog heel veel energie van vroeger.
Vragen
In welke zin is dit verhaal spiritueel?
Mijn verhaal is in dit licht interessant dat als wij werkelijk verdwenen Soemeriërs zijn die 4000 jaar geleden hier naar toe kwamen, hier een nieuw bestaan hebben opgebouwd en kozen voor een vrij leven, niet meer geknecht willen worden, is dit heel wezenlijk. Want vanaf het moment dat wij ons hier gevestigd hebben en die bosbranden de oerwouden lieten verdwijnen, zijn er volkeren uit zuidelijke gebieden hier naar toe gekomen.
Er zijn positieve en negatieve krachten op deze planeet. Onder de Anunnaki bevinden zich groepen die weten dat ze alleen maar een kans van slagen hebben als zij zich met de mens verbinden en samen met de mens de nieuwe tijd ingaan. Wat er nu gaat veranderen in ons zonnestelsel heeft allereerst te maken met de planeet die er nu aankomt en misschien ook met grotere kosmische samenstellingen. De Anunnaki zullen zich verzetten als het werkelijk zo is dat de ruimtepolitie hen gesommeerd heeft ons vrij te laten en onze planeet te verlaten.
Een deel van hen heeft de naam al veranderd in Annanuki. Dit betekent uit de hemel gekomen en nu permanent op ki, op deze planeet willen blijven. Zij kunnen genetisch gezien niet meer terug naar de planeet waar ze vandaan komen. Ze willen ook niet meer terug want ze hebben geproefd van de vrijheid op deze planeet. Ze willen ook niet meer ingebed worden in dat machtige wereldrijk dat honderden zonnestelsels onder controle heeft. Ze beseffen heel goed dat ze een overlevingskans hebben als zij emotie, liefde en warmte kennen. Dat halen ze van ons, dat kijken ze van ons af. Zij willen de dimensiestap met ons maken. Voor het eerst sinds de zondvloed zijn we zo bewust en zover dat we daadwerkelijk mee willen strijden om de vrijheid die we nu hebben, vast te houden. We willen niet weer in eeuwige duisternis ondergedompeld worden.
Er zijn hier nog krachten die nog niet inzien dat het anders kan en moet en die zullen in die eindfase hun staart nog flink roeren. Zij willen de mensheid weer onderdrukken. De andere krachten, de lichtwerkers, hebben zich nog niet gegroepeerd. Zij zullen om zich heen kijken en elkaar herkennen. Misschien merken jullie nu al dat je soms ontmoetingen hebt met mensen met wie het opeens klikt. Oude vriendschappen kunnen ineens over zijn, huwelijken eindigen. We zitten in een tijd die in de Bijbel de scheiding der geesten wordt genoemd.
Zou u een kleine toelichting willen geven over de taalkundige achtergrond van het spijkerschrift in relatie met het Nederlands?
Heel veel woorden van 5000 à 6000 jaar geleden vind je nog in het Nederlands terug. Je kunt de woorden zien als bouwstenen. Je kunt ze door elkaar husselen en op deze manier nieuwe woorden samenstellen. Er zijn 139 losse woordjes. Van ongeveer 80 woorden heb ik de betekenis achterhaald. Alle woorden die nu een bepaalde lading hebben en een bepaalde negatieve kracht, kun je op zo’n manier uitleggen dat je in de essentie van het woord ziet wat de functie is van iets. Bijvoorbeeld. het woord Koerden. Ku betekent ongerept, oer is berg en de is definitief. Dit volk woont voor altijd in de ongerepte bergen. Het Soemerische woord magur betekent gestroomlijnd. Wij kennen het woord mager, maar dit heeft voor ons een negatieve klank. Mager betekent oorspronkelijk gestroomlijnd. Enki, en.ki , en betekent heer, man, mannen of het manlijke, maar ook jongeheer en ki betekent de gekiepte. Enki betekent letterlijk heer van de gekiepte. Dat is onze planeet. Wij denken dat een keeper een bal uit het doel moet houden, maar het betekent dat hij omtuimelt, hij kiept.
Wanneer komt de 12-de planeet opnieuw langs met z’n stenenregens? Verandert deze theorie onze levensverwachting?
Ik denk dat de planeet in 2036 weer komt. Deze planeet komt onder een hoek van 30 graden ons zonnestelsel binnen. Hij klimt op in ellipsvorm en verdwijnt uiteindelijk weer uit beeld. Als hij komt, veroorzaakt hij hier klimatologische veranderingen. Er zullen tsunami’s, vulkaanuitbarstingen en aardbevingen komen. Uit de Bijbel kennen we het verhaal van Mozes en zijn exodus van 3600 jaar geleden. Er kwam toen een einde aan het Egyptische middenrijk en er volgde 40 jaar chaos. Na de chaos kwam het Egyptische nieuwe rijk. Het is een symbolische en numerologische periode van 40 jaar.
De Anunnaki komen, net als altijd, het goud ophalen. Dat ligt allang op centrale plekken zodat het in hun ruimteschepen verscheept kan worden. Dit gebeurt al 40.000 jaar. Wij hebben nooit eerder geweten wat ze hier uitspookten.
Wij kunnen niets veranderen aan een planeet die er aan komt. Laat je niet bang maken, sta positief in het leven, leef bij de dag, heb vertrouwen en laat los. Er zijn nu ook heel positieve krachten werkzaam.
Waar en hoe plaatst u de Atlantiërs?
De Atlantiërs leefden in een tijd dat de Anunnaki hier al waren. Atlantis viel in de tijd van het paradijs. Het waren paradijselijke omstandigheden. Plato zei dat je op Atlantis wel drie keer per jaar kon oogsten, zo vruchtbaar was het daar. Het regende er echter nooit. In de Bijbel staat dat de dauw de vegetatie bevochtigde.
Onze taal is de oudste van de wereld, koester de taal, verengels niet verder en besef dat deze taal ook een geweldige kracht in zich heeft. Wij zijn het uitverkoren volk. Het gaat om ons en als wij de rug rechten en in liefde en in warmte kunnen handelen, dan zullen we hier ook wel doorheen komen.